داتکی ها از Blogger استفاده نمی کنند

اکتبر 6, 2007 در 1:32 ب.ظ. | نوشته شده در اینترنت, عمومی | 18 دیدگاه
برچسب‌ها: , , ,

داتک اسم شرکتیه که تقریبا 2 ساله من اشتراک ADSL ام رو ازش می گیرم ، شرکت جالبیه از نظر پشتیبانی تنها شرکتیه که فکر کنم توی ایران در صورت درست نشدن مشکلی کارشناس می فرسته دم خونه تا بررسی کنند و باز هم تنها شرکتیه که من دیدم اگه یه موقع سرویس خوبی ارائه نداد با تخفیف جبرانش می کنه . قبل از اینکه به wordpress بیام خیلی دوست داشتم Blogger رو امتحان کنم ، حداقل برای اینکه اینجا قالب های محدودی برای وبلاگمون می تونیم داشته باشیم . اما هر کاری کردم سایت بلاگر باز نشد که نشد ، اول فکر می کردم مشکل موقته ولی انقدر طول کشید که دیگه من بیخیال بلاگر شدم و به WordPress اومدم !

یکی از دلایلی که شاید با داتک این موضوع رو در میون نمی ذاشتم این بود که :

اولا بعد از اینکه شماره پشتیبانی داتک رو می گیرید یه خانومی به صورت گویا قصه لیلی و مجنون رو می خونه و بعد از مدتی تازه می فهمی که برای برقراری با پشتیبانی باید مثلا عدد 3 رو بزنی . خوب این مرحله رو که پشت سر بگذاریم یه آقا یا خانومی می گه پشتیبانی فلان وقتتون بخیر ، بعد از مطرح شدن مشکل اولین سوالی که پرسیده می شه اینه که تنظیماتتون رو توی مودم set کردید یا کارت شبکه؟ [حالا اصلا خیلی وقت ها هم موضوع چیز دیگه ایه و ربطی به این مسائل نداره]

بعد از پاسخگویی و مقداری کل کل که بابا به خدا ربطی به این چیزا نداره بالاخره نوبت به این می رسه که تمام تنظیمات دوباره SET بشه ، این کار انجام می شه و هنوز سایت بلاگر بالا نمیاد خلاصه یه دفعه اون خانوم یا آقای پشتیبان به ذهنش می رسه که : Firewall رو Off کنید و دوباره امتحان کنید . Firewallرو Off می کنیم اما هنوز از بلاگر خبری نیست . بعد می گه می خواین یه بار هم سیستم رو ریستارت کنید ، با خنده ریستارت می کنیم و باز هم بلاگر بالا نمیاد .

خوب معلوم نشد مشکل چی بود ! [من خودم گفتم مال DNS هست ولی قبول نکردند]

و این گونه بود که موضوع بلاگر ارجاع خورد برای پیگیری ، احتمالا تا چند ساعت دیگه یکی میاد اینجا تا شبکه داخلی رو هم تست کنه ببینه چرا بلاگر بالا نیماد . جالب اینجاست که توی خود شرکت داتک هم بلاگر رو بعد از اینکه براشون توضیح دادم چیه و کلی کلنجار سر Spell کردن بلاگر نتونستند بالا بیارند .

این رو اینجا نوشتم تا ببینیم چقدر بعد از مطرح شدن این مشکل حل می شه و این رو هم بگم که برای حل همه مشکل ها نباید از یک الگوریتم استفاده کرد .

تازه یه نتیجه هم گرفتم ، اونم اینه که کسایی که از داتک سرویس می گیرند که تعداد خیلی زیادی هم دارند نمی دونند سرویسی به نام Blogger وجود داره.

18 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. این مشکل رو من با پارس آنلاین دارم اون هم همینطوره مثلا پرشین گیگ رو نمیشناسه و وقتی ادرس رو وارد میکنم میره تو صفحه سرچ البته من adsl ندارما این مشکل کفی نت سر کوچه است ، گفتم یک وقت سوء تفاوت نشه

    یکی از دوستان خوبم تو داتک بهش میگم ببینم چی جواب میده

  2. @ITline
    سلام ، فکر کنم بدونم مشکل کافی نتی که ازش استفاده می کنی چیه چون یکی طولانیه ترجیح می دم ایمیل بزنم بهت ایمیلت رو بده تا بگم .
    احتمالا یکی خراب کاری کرده !

  3. واسه این که مشکلت حل بشه یه DNS واسه خودت تعریف کن مثلا اون سایتهایی که DNS مجانی میدن مثل http://www.opendns.com میتونه کارتو راه بندازه.
    تو ایران نباید منتظر باشی که مشکلتو حل کنن باید خودت مشکلتو حل کنی. در ضمن من از صبا نت تبریز استفاده میکنم و خیلی هم راضیم چون تو پشتیبانیش لاقل افرادی پیدا میشن که تخصصشون این بشه و راه حلو بدونن.

  4. منم تقریبا دو ساله از داتک ADSL دارم و برای من هم بلاگر رو باز نمی کنه ! این مشکل رو مثلا با godaddy.com هم دارم ! یه سری از سایت ها مثل این دو تا connection time out میدن ولی یه مدتی هم هست خیلی از سایت ها رو حتی بعضی وقت ها میل یاهو رو (!!!) page can not be displayed میده ! بعد یکی دو بار refresh رو میزنی باز میکنه ! همیشه هم میگن مشکل از تنظیمات شما هست ! یکی نیست بگه آخه اگه از تنظیمات کامپیوتر منه چرا بقیه شبکه من هم همینجوری هستن ! تنظیمات روتر هم که خودتون میگید مشکلی نداره ! تازه چرا با دو تا ریفریش باز میشه !‍!! من فکر میکنم اینا واقعا DNS هاشون مشکل داره !

  5. من از شرکتی سرویس می‌گیرم که زیر مجموعه داتکه و بجز قیمتش که دوبرابر تهرانه (64k) تومن 25000! مشکل دیگه‌ای ندارم. با سرعت ثابت 4.8 هم دانلود می‌کنه که چون مقیاس دیگه‌ای ندارم نمی‌دانم که خوبه یا نه؟ محدودیت دانلود هم نداره

  6. اي بابا حالا من چي كار كنم؟ من تازه ميخواستم از دست اين سپنتا خلاص شم برم سراغ داتك!!! من كه سال پيش داتك داشتم همچين مشكلي نداشتم….😦 من سپنتا نميخوام…

  7. من هم همین مشکل را با داتک دارم. اصلا بلاگر لود نمی‌شود، صفحه نظرات بلاگ‌های بلاگر هم همین‌طور. همه آن مشکلاتی که گفتی را با داتک تجربه کردم. همان اپراتور تلفنی و بقیه. آخرش هم یک نفر را فرستادند تا بیاید و درستش کند.
    برای محمد: 4.8 زیاد سرعت بالایی نیست، من با 128 داتک تا 12 هم دان‌لود کردم، البته با IDL یعنی Internet Download Manager که نرم‌افزار خوبی هست.

  8. بلا نسبت مثلا وردپرس تا ایمیل رو وارد نکنی نمگذاره کامنت بگذاریم ها !!

    underlineit در جیمیل

  9. underlineit در جیمیل

  10. @زیر خط IT درسته اصلا حواسم به اون قضیه ایمیل نبود !
    —-
    والا با تمام این موضوعات من داتک رو فعلا ترجیح می دم ، حداقل مودبانه برخورد می کنند و اهمیت قائل هستند وقتی زنگ می زنی بهشون البته بعدش که کارت پیگیری می شه رو نمی دونم !! حالا معلوم می شه .

    استفاده از opendns هم مشکلات خودش رو داره

    اون آقایی هم که می خواست از سپنتا بیاد داتک به نظر من این کار رو بکنه من توی این مدت خیلی کم شده با مشکل قطعی اینترنت مواجه بشم

  11. منم میدونم بلاگر چیه

    منم داتکیم

    وبلاگهاش میاد

    نظراتش نمیاد
    خودشم نمیاد برا من… پس مشکل همگانیه😀

  12. هم ADSL اي عزيز! داتك پسر خوبيه! البته من اغلب بلاگرو دارمش! ولي نمي تونم وارد وبلاگ بلاگري ام بشم! نظراتش هم اصلا باز نميشه!
    هفته پيش يه نفرو فرستادن، نيم ساعتي روضه حسين كرد خوند و باهم گريه كرديم!!! ميگه اشكال از كامپيوتره ! !!!

    راستي محمد عزيز ! 25000 تومن براي 64k يعني چي!!!؟ من براي 256K دارم به داتك ماهي 28000 تومن ميدم!

  13. والا منم قبل از اینکه ADSL بگیرم 9 ماه مشترک نامحدود دایال آپ داتک بودم، از نظر سرویس دهی دایال آپ شرکت خوبیه قیمتش هم مناسبه و توی 9 ماه دو ماه هم بخشودگی به من خورد که در نوع خودش جالب بود ولی از نظر پشتیبانی این شرکت هم مثل بقیه سرویس دهنده هاست، کلا واحد پشتیبانی معمولا پر از آشناهای صاحب ISP انگار چون اصلا سواد فنی کافی ندارند و همیشه پرت و پلا تحویل میدن موقعی که مشترک داتک بودم هیچ وقت کارم به پشتیبانی بر نخورد، ولی الان از وقتی مشترک آسیا تک شدم هر وقت زنگ میزنم پشتیبانی از بس پرت و پلا میگن معمولا آخرش دعوام میشه.

  14. سلام. من هم از تابستان امسال از اين شركت adsl مى گيرم. به هيچ وجه نمى توانم با بلاگر كار كنم. همچنين بخش نظرات وبلاگ ها هم برايم قابل دسترس نيست !

  15. […] قبل بود که راجع به مشکل داتک و باز نشدن سایت بلاگر نوشته بودم ، توی این هفته هم خیلی پیگیری کردم هم ایمیل […]

  16. سلام
    راحت ترین کار اینه که از vpn استفاده کنید
    همه سایتها باز میشه !!!

  17. man 1 vpn khoob mikhastam

    age emkan dare manoo rahnemai koonid

    ba tashakoor

  18. منم نمیتونم بلاگر رو باز کنم.
    البته من از یه adsl استفاده نمیکنم


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

