پنج دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس.کام

اکتبر 20, 2007 در 2:22 ب.ظ. | نوشته شده در وردپرس | 33 دیدگاه
برچسب‌ها:

1.عدم امکان مدیریت قالب ها

وردپرس به کسانی که مجانی ثبت نام کرده اند امکان و اجازه مدیریت قالب وبلاگشون رو نمی ده و وبلاگ نویس ها مجبورند از یک تعداد قالب محدود و ثابت استفاده کنند که باعث می شه همه وبلاگ ها مثل هم و خسته کننده بشن .این موضوع وبلاگ نویس ها روبه شدت محدود می کنه.البته به وبلاگ نویسان اجازه استفاده از امکانات خیلی کمی رو در Sidebar داده می شه ولی باز هم امکان مدیریت کامل Sidebar فراهم نیست.همچنین وبلاگ نویسان امکان قراردادن تبلیغات در وبلاگشون رو ندارند و فقط از متن می توانند استفاده کنند.

2.عدم امکان استفاده از کدهای Java(اسکریپت)

کاربران مجانی وردپرس از کدهای جاوا نمی توانند استفاده کنند به همین دلیل امکان استفاده از خیلی ویجت ها رو ندارند . این مسئله وقتی که شما یکی از علاقه مندان به ویجت باشید خیلی آزار دهندست.

3.عدم امکان قرار دادن فایل ها ویدئویی از سایت های دیگر

اگر شما یه موقعی در سایتی مثل یوتیوب یه فیلمی دیدید و خوشتون اومد و خواستید توی وبلاگتون قرار بدید به نفعتونه که وبلاگتون توی وردپرس نباشه چن اجازه انجام چنین کاری را ندارید مگر اینکه هزینه ای برای عضویت پرداخت کرده باشید.

4.امکان استفاده از تنها 10 ویجت

مسئولان وردپرس لطف کردند و امکان استفاده از تنها 10 ویجت رو برای کاربرانشان فراهم کردند .که در این ویجت ها از کدهای پیچیده نمی توان استفاده کرد و فقط ویجت های خیلی ساده می شه ساخت.

5.آمار وبلاگ

با اینکه وردپرس به نظر میاد که آمار خیلی خوبی رو از وبلاگ به صاحبانشان می ده اما این طور نیست و شما نمی توانید بفهمید همین الان چند نفر توی وبلاگتون هستند و چه چیزی رو می خونند و از کدام کشور هستند و چقدر در وبلاگتون موندند.

«محمد» گفت:

الان که دوباره اون لینک نوید را نگاه کردم دیدم که کمی میشکل داره، درواقع کدی که من استفاده کردم اینه: [y*utube h**p://www.youtube.com/watch?v=szrtp591xgo] یعنی یک مساوی(=) اون وسط نداره! بعدش اونی که می‌گه ویدئو در وردپرس پولی هست درست می‌گه! درواقع شما برای آپلود ویدئو در وردپرس باید پول بدی و مثل آپلود تصویر که تا 50 مگ رایگانه نیست! اما می‌تونی از ویدئوهایی که در هر جایی آپلود شده استفاده کنی!

پی نوشت اول :lightbulb
من اعتقاد دارم وردپرس بهترین وسیله برای وبلاگ نویسی است . تمام این مطالب مربوط می شه با سایت وردپرس.کام و نه خود وردپرس .
من چون به ویجت ها علاقه خاصی دارم و چند بار خواستم از ویجتهای مختلف استفاده کنم اما وردپرس امکان استفاده از آنها رو نداد و از طرفی پوسته وبلاگم رو کوچکترین تغییری توش نمی تونستم بدم چون پولی بابت وبلاگم پرداخت نکرده بودم [که البته اگر امکان داشت حتما این کار را می کردم] اعصابم به هم ریخته بود و داشتم صحبت هایی که جاهای مختلف مردم از وردپرس کرده بودند رو می خوندم دیدم چند تا چیز بینشون مشترکه منم تصمیم گرفتم این جا بنویسم که در واقع منبع اصلیش اینجاست . دلیل اینکه منبع رو ننوشته بودم این بود که به سلیقه خودم جملاتش رو تغییر داده بودم چون به شیوه ترجمه این پست رو ننوشتم و فقط چیزهای کلی که از گفته های این آقا یادم بود رو تیتر وار نوشتم . الان جستجو کردم و لینک اصلی رو گذاشتم .خوب حالا انقدر نگید اشتباه کردی اشتباه می کنی !
پی نوشت دوم :lightbulb
مطلب بعدی : چرا هنوز از وردپرس استفاده می کنم؟
[دیدم یه سو تفاهمی شده برای چند تا از وردپرس دوستان و جون خودم رو در خطر دیدم گفتم عجله نکنید و فحش ندید تا مطلب بعدی رو هم بنویسم]

33 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. فکر کنم باید عنوان مطلبتون رو به ۵ دلیل برای استفاده نکردن از وردپرس دات کام تغییر بدید.
    و اگر هم می‌خواهید به پستتون ارزش بدید و برای اون ارزش قایل بشید باید از خودتون شروع کنید.
    امیدوارم ناراحت نشده باشید.

  2. سلام علی جان آره راست می گی! عنوان عوض شد.
    من از خودم شروع کردم
    اینجام:
    http://persiangeek.blogspot.com

  3. یک مشکل فنی کوچیک داره . جاوا نیست – جاوا اسکریپت هست😉

    مورد سوم هم اشتباه هست . آدرس های زیر رو ببینید :
    http://faq.wordpress.com/2006/10/23/can-i-add-flash-video-embed-other-media/
    http://faq.wordpress.com/2006/07/29/how-do-i-post-a-youtube-video/

  4. @نوید
    فکر می کنم منظور اون لینکی که برای ویدئو ها دادی برای کاربران پولی هست ! چون من چند بار اینجا امتحان کردم و نشد !

  5. شاید شما که حرفه ای هستید،حق داشته باشین،اما واسه منی که آماتورم خیلی بهتره حتی از بلاگر
    موفق باشی

  6. دوست من الان اگه ویجت های من رو نگاه کنی بیشتر از 10 تا هست تازه ویدو رو هم که نوید نوشت که چی به چی هست قالب هم خوب چون ابزار وبلاگنویسی خوبیهباید سوخت و ساخت واسه آمار وبلاگ و ایکه چه تعداد یوزر تو وبلاگت هستند میتونی به وبلاگ من بیای اون پایین یه چیزی یه عکسی هست که روش یا 1 یا 2 یا 3 یا 4 یا… مینویسه که تعداد افراد آنلاین هست راجع به آمارش هم شک نکن چون از آنالیزگر گوگل استفاده میکنه خوب حالا چند تا دلیل شد!

  7. من نمی دونم چرا انقدر با تعصب به وردپرس . کام نگاه می کنید؟
    من با وردپرس مشکلی ندارم ، خیلی هم خوبه اما این وردپرس.کام مشکل داره.
    درباره ویدئو ها هم جواب نوید رو دادم ، باز هم امتحان کردم نشد !
    وبلاگ شما رو هم دیدم شما جمعا 10 تا ویجت داری اونم فقط نوشته و عکس ! اینکه به درد نمی خوره .
    باید امکان استفاده از ویجت های پیشرفته تر رو داشته باشی

  8. برای نمایش ویدئو از همان لینکی که نوید معرفی کرده استفاده کردم و مشکلی نداره، می‌تونی تو سه چار پست قبلی من یه ویدئو از یوتیوب ببینی، به غیر از این روش هم می‌شه اون کد نمی‌دونم چی چی که یوتیوب می‌دره را در بخش اچ‌تی‌ام‌ال ادیتور وارد کنی!
    در مورد آمار هم من از getclicky.com استفاده می‌کنم و کشور و تعداد بازدید هر فرد و صفحات بازدید شده و… را نشون می‌ده و یک قسمت جاسوسی هم داره که فقط دو هفته کار می‌کنه و بعد پول می‌خواد.
    در مورد باقی قسمت‌ها حق با شماست!

  9. ممنون محمد جان بابت نظری که دادی
    مطمئنی که کد Embded از یوتیوب کار می کنه؟؟؟

  10. 1- سومین دلیل رو که باید پس بگیری! من همین الان توی آخرین پست بلاگم یه ویدئوی امبد شده از یوتیوب دارم. مثل آب خوردن هم انجام شد.
    2- قالب های وردپرس از هر مجموعه قالبی که من تا حالا دیدم متنوع تر و بهتره.
    3- وردپرس خیلی قدیمی نیست و داره مدام امکانات بیشتری در اختیار کاربراش قرار می ده. باید بهش فرصت داد. فکر کنم بهتر باشه نظرهاتو برای خودشون بفرستی. من در یه مورد نتیجه ش رو دیدم.
    4- در مورد آمار هم من کاملاً راضیم. اطلاعاتش همه ی چیزیه که دوست دارم بدونم. چه اهمیت داره برام که الان چند نفر توی بلاگم هستند؟ بلاگ که یه سایت اینتراکتیو پیچیده نیست.
    5- فقط کاش مشکل Poll رو توی پستهاش حل می کرد. براشون نوشتم و منتظرم ببینم چه می کنند.

  11. @slaveir
    من وردپرس.کام رو میگم عزیز نه خود وردپرس رو !!!!
    راجع به قالب اصلا باهات موافق نیستم البته فکر نکنم منظورت همون قالب های وردپرس.کام باشه اگه منظورت همونه که به جز 4 تا قالب که همه اسشتفاده می کنند چیزی نداره و تغییری نمی شه توش داد . من با گذاشتن ویدئو توی اینجا مشکل داشتم و هنوز هم دارم ، Search کردم چند جا دیدم نوشته نمی شه بدون اینکه پول بدی از ویدئو استفاده کنی !
    این مشکلات ربطی به قدیمی یا جدید بودن وردپرس نداره به نحوه تصمیم گیری و مدیریتش مربوط می شه وگرنه وردپرس خیلی هم خوبه . در مورد آمار هم تقریبا من هم می گم وردپرس آمار خوبی داره اما کامل نیست یه چیزهای مسخره ای توش هست مثل اینکه نمی تونی بفهمی چند نفر الان توی وبلاگتن . بستگی داره برای بعضی ها همین آمار هم زیاده اما برای بعضی ها هم کم.
    @hichkas
    چون احساس کردم داری مسخره بازی در میاری نظرت رو پاک کردم متاسفم که اینجوری فکر می کنی و مثل این همه آدم دیگه نتونستی منطقی برخورد کنی .و نظرت رو بگی .اگه من حرفی زدم نظرم بوده . قرار نیست که همه حرف های من درست باشه من هم اشتباه دارم بقیه هم دارند اگه کسی حرف منطقی بزنه من قبول می کنم.

  12. الان که دوباره اون لینک نوید را نگاه کردم دیدم که کمی میشکل داره، درواقع کدی که من استفاده کردم اینه:

    یعنی یک مساوی(=) اون وسط نداره! بعدش اونی که می‌گه ویدئو در وردپرس پولی هست درست می‌گه! درواقع شما برای آپلود ویدئو در وردپرس باید پول بدی و مثل آپلود تصویر که تا 50 مگ رایگانه نیست! اما می‌تونی از ویدئوهایی که در هر جایی آپلود شده استفاده کنی!

  13. یه چیز دیگه هم بگم که این کدی که گذاشتم را باید به صورت ساده در ادیتور وارد کنی، اینجا تو کامنت‌ها به شکل لینک اومده!
    این کد را دقیقا از روی پستم کپی‌پیست کردم!

  14. بابا وردپرس خوبه !‌ ولي اين بهم ريختگي نمايش متن فارسي در داشبورد اون گيج كننده و آزار دهنده هست !‌

    البته در WordPress.com

  15. ممنون محمد جان

  16. تا قبل از اینکه من بیام تو ورد پرس همه جا ازش تعریف بود !
    وقتی اومدم با همین مشکلاتی که گفتی رو برو شدم … اما راستشو بخواهی ازرششو داشت !

  17. به نظر من از ويژ‍گي هاي خوب وردپرس اينه كه ساده است،هر مبتدي مي تونه با اون كار كنه ،از طرفي منم با دكتر مزيدي موافقم كه وردپرس برا كسايي كه دنبال تغيير قالب و شكل ظاهري هستند به درد نمي خوره! اما در كل صميميت اين فضا بيشتره، ما كه بدي از وردپرس نديديم! تازه دنيا دنياي اطلاعاته،ما كه بيشتر وبلاگ ها و سايت هاي موردعلاقمونو از طريق فيد دنبال مي كنيم،ديگه شكل ظاهري اونا چندان مهم نيست!در مورد آمار بازديد كننده هم حق با شماست اما اين عيب وردپرس رو با وجود محاسنش مي شه ناديده گرفت.تازه قابليت ويجت اون وي‍گي جالبيه،هم ساده است هم قشنگ،در كل وردپرس براي كسايي كه دوستدار سادگي و زيبايي هستند جاي خيلي خوبيه.

  18. @kochebagh
    با تمام حرف هات موافقم
    @ali.pb
    بله ارزشش رو داره

  19. البته به غیر از ویدئو که گفته‌ن می‌شه گذاشت و حتی من توی خود پستام پادکستم گذاشتم و مشکلی نداشت اما بقیه‌ش‌و درست می‌گی!

  20. سلام به همه
    بچه هاي وردپرسي، من يه مدت خيلي زيادي با بلاگر ور رفتم كه يه جوري اونجوري فارسي بشه كه من ميخوام ولي آخرش به دلم ننشست!!
    اصلا هم نميدونم اساسا اين وردپرس چيه فقط ميدونم يه چي مثل بلاگر كه ظاهرا خيلي بهتر فارسي و راست به چپ نويسي رو ساپرت ميكنه. نه؟
    آقا من تو سايت ورد پرس اي دي دارم، فقط يكي از شما حرفه اي هاي وردپرس لطف كنه به من ايميل بزنه كه يكي از اين دو تا كار و من هم انجام بدم:

    1- منم وبلاگ ورد پرسي مثل همين وبلاگ داشته باشم؟ تمپليتش چيه و آيا بايد در تمپليتش بعد از انتخاب تغييري بدم كه اينجوري فارسي و تميز و مرتب و راست به چپ كامل نشون بده؟

    2- من هاست هم دارم، اگه بخوام يه وبلاگ عين megadl.net داشته باشم؟ با اون تقويم فارسي توپ و تم خوشگل؟

    لطفا به ايميل من در alireza.yami@gmail.com جوابتونو ارسال كنيد چون من از كجا بفهمم كه كسي جوابمو داده؟؟!!

  21. فقط همینو بگم که موارد 1و 2 خودشون یک مزیتن در باره آمار هم بخوای به FAQ دکتر مزیدی مراجعه کن!

  22. @alirezayami
    به شما پیشنهاد می کنم اگه دمین و هاست دارید از وردپرس فارسی استفاده کنید که قالب های خوب و تر و تمیزی هم داره و بچه های وردپرس فارسی خیلی روش زحمت کشیدند . و شما می تونید بعد از دریافت فایل اصلی از wordpress.org ، فایل های فارسی رو از
    http://wp-persian.com/download/ دریافت کنید . بعد برای تقویم و سایر ویجت ها امکانات متنوعی دارید که با نصب وردپرس به سادگی روش کار را متوجه خواهید شد.
    اگر بخواهید از وبلاگ های مجانی سایت وردپرس . کام استفاده کنید (مثل همین وبلاگ) اجازه انتخاب هر پوسته ای را ندارید و فقط می تونید از تعداد مشخصی پوسته که در سایت موجود است یکی را انتخاب کنید ، بعضی از این پوسته ها با فارسی مشکلی ندارند و بعضی هم دارند و شما باید از پوسته هایی که مشکلی ندارند استفاده کنید چون اجازه تغییر در CSS رو ندارید .

    پس بهتره از وردپرس و دمین و هاست خودتون استفاده کنید که بتونید کنترل کال وبلاگتون رو داشته باشید.

  23. كاملا حق با شماست
    من نمي دونم چرا تعصب نشون مي دن
    من تو بالاگر هم وبلاگ دارم خيلي راحتم به همراه امكانات عالي اما تو وردپرس دستم بسته ي
    دليل انتخاب وردپرس مي شه گفت نوعي اجبار بوده(خواستم از سرويسهاي وطني دت بكشم تو بلاگر نام وبلاگ منو گرفته بودن اما تو وردپرس هنوز وجود داشت پس انتخاب كردم)

  24. @ محمد جعفر
    چرا نداشتن کنترل روی پوسته و نداشتن اجازه برای استفاده از جاوا اسکریپت مزیت به حساب میاد؟؟؟؟؟؟

  25. من تقریبا تمام سرویس های موجود رو امتحان کردم ایرانی خارجی از همه رقم بلاگرم اینقدرام که فکر می کنی خوب نیست داداش بزار بری می بینی که اونجا هم مشکلات خودش رو داره در حال حاظر وردپرس بهترینه!
    خوبش اینه که به حرف کاربراش اهمیت میدن روز به روز بهترش می کنن

  26. @سجاد
    کاش پست بعدی رو هم می خوندی🙂

  27. آخرش چکار کنن بچه‌ها؟ استفاده کنن یا نکنن؟
    هرجایی، هرچیزی، ی‌سری امکانات و ویژگی‌ها داره، و ی‌سری محدودیت‌ها. همون وردپرس اصلی (نرم افزاری تحت وب وردپرس) هم محدودیت‌هایی داره. مثلاً اینکه کامنت‌های اسپم رو نمی‌گیره. یا…
    بهرحال wordpress.com بهترین سرویس وبلاگ‌نویسی‌یه که میشناسم و توصیه می‌کنم.
    موفق باشید

  28. بر شما واجب است وقتی غلط بودن گزینه ی سوم نوشته تان بر خودتان محرز شد حداقل یک خط بطلان بر روی آن بکشید که دیگران در اشتباه نیفتند.

  29. @کمال
    انجام شد

  30. مي‌دوني‌ايد اشتباه شما هم دقيقاً در همين‌جاست. چون وابستگي و ابراز علاقه به حواشي و اهميت ندادن به بطن قضيه باعث ايجاد وسواس‌هاي فكري و عملي مي‌شه و شما رو از هدف اصلي‌تون بازمي‌داره. سايدبار چندان اهميتي نداره و به نر من اينجوري بهتره و خز و خيل بازي كمتر مي‌شه. مهم خوب نوشتنه همين.

  31. @persgolf
    نه من موافق این نظر نیستم ، سایدبار می تونه به کمک نویسنده بیاد و وبلاگ رو جذاب تر بکنه . و هیچ تناقضی با محتوا نداره .

  32. آقا ما هر چی سعی می کنیم توی اون بلاگر اجنبی نظر بدیم نمی شه . بالاخره این اجنبی جماعت این مشکلو داره دیگه . اومدم از اون سومی بگم که دیدم خط زدی ولی شاید من یه روزی به خاطر این ویجت به اون اجنبی پناه ببرم .ولی فعلا که رازیم اون موبایل سامسونگم من چند وقت پیش می خواستم مطلبشو بنویسم موبایل خیلی جالبیه . کار گوگلم خیلی جالب بوده …

  33. من كه اصلا ورد پرس رو نمي پسندم .
    حتي به عنوان يك بازديد كننده از وبلاگهاي اين سرويس


پاسخی بگذارید

ساخت یک وب‌گاه یا وب‌نوشت رایگان در وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

