چرا وردپرس.کام؟

اکتبر 22, 2007 در 8:06 ق.ظ. | نوشته شده در وردپرس, گوگل | 11 دیدگاه
girl_handsacrossamericaاین صحبت ها همه و همه مربوط به سایت وردپرس.کام هست و هیچ ارتباطی با خود وردپرس ندارد :دی

حدود 2 هفته پیش برای امتحان کردن بلاگر یه وبلاگ توی بلاگر درست کردم و تا دیروز اونجا می نوشتم . از نظر پوسته خیلی خیلی از وردپرس قوی تره ، البته قوی تر که نمی شد گفت چون وردپرس اجازه استفاده مجانی از پوسته های دلخواه رو نمی ده اما بلاگر می ده . از نظر مدیریت نوشته ها و تنظیمات وبلاگ ، بلاگر به شدت از وردپرس عقبه مخصوصا با مشکلاتی که با زبان فارسی و راست به چپ بودن داره که فعلا فقط با استفاده از افزونه Stylish در فایرفاکس حل شده [یه بار دیگه فایرفاکس بشریت رو نجات داد :دی] . داشتم از مدیریت تنظیمات می گفتم ، بی خودی زیادی پیچیدش کرده بودن و یه مقدار داشبورد نامرتبی داشت نسبت به وردپرس . برای آمار وبلاگ از Google Analytics استفاده می کردم که فوق العاده بود . خیلی خیلی کامل ! مورد بعدی که به ذهنم می رسه اینه که چون بلاگر از خانواده گوگله خیلی زود وبلاگتون رنک بالایی می گیره . نکته بعدی که یکم برام جالبه اینه بازدید کننده ها به راحتی نمی تونند نظرهاشون رو اعلام کنند یعنی مثلا من یه مطلبی نوشتم که حدود 500 نفر بازدیدکننده داشت اما دریغ از یک نظر!!!! در حالی که کافیه توی وردپرس یه مطلبی بنویسی که فقط 20 تا بازدیدکننده داشته باشه اون وقت حداقل 3 یا 4 تا نظر هم داری . به هر حال …

8 دلیل برای استفاده کردن از وردپرس.کام

  1. ظاهر ساده و Userfriendly در قسمت داشبورد.
  2. قابلیت دیدن فعالیت بقیه وردپرسی ها باز هم در قسمت داشبورد.
  3. نداشتن مشکل در حد بلاگر با زبان فارسی.
  4. امکان استفاده از Category در وردپرس .کام [که البته با هزار بدبختی توی بلاگر هم می شه این کار رو کرد اما من ندیدم کسی این کار رو انجام بده و همه از برچسب استفاده می کنند].
  5. امکان ساختن صفحات شخصی در وردپرس.کام.
  6. امکان نقل مکان کردن و Import کردن همه چیز به طور خیلی ساده از وردپرس به هر جای دیگه در حالی که بلاگر اصلا نمی دونه Import یعنی چی؟ :دی
  7. ساپورت خیلی خیلی خیلی ضعیف بلاگر در مقایسه با وردپرس.کام و خرابی های مکرر در قسمت کنترل پوسته ها .
  8. کنترل خیلی ساده و راحت نظرها [توی بلاگر جونت بالا میاد تا بخوای این کار رو بکنی].

  9. پی نوشت :lightbulb
    چون عادت ندارم بدون دلیل حرفی رو بزنم و حرفی رو از کسی قبول کنم لازم دونستم اینجا یه سری شواهد رو برای هر جایی که از کلمه بلاگر استفاده کردم بیارم . چقدر خوبه که قدرت این رو داشته باشیم که تعصب بیخود نشون ندیم و با درک و فهم هر مطلبی رو بخونیم نه با تعصب!
    مشکل بلاگر با زبان فارسی:
    قسمت نظرهای بلاگر کاملا با فارسی مشکل داره و همه چیز به صورت درهم نمایش داده می شه برای امتحان می تونید یه نظر توی هر وبلاگ فارسی در بلاگر بذارید. البته من با نوشتن پست ها هم همین مشکل رو داشتم که مجبور شدم از Windows Live Writer استفاده کنم.
    قسمت بندی در بلاگر:
    من وبلاگی رو ندیدم که از Category استفاده کنه و همه از برچسب استفاده می کنند.
    عدم امکان ساخت صفحات شخصی در بلاگر:
    می تونید امتحان کنید شما امکان ساخت هیچ صفحه ای رو ندارید.
    بلاگر چیزی به اسم Import نداره :
    این رو هم می تونید با مراجعه به داشبورد بلاگر ببینید.
    ساپورت در حد صفر بلاگر:
    من توی این 2 هفته بیش از 10 بار با ارورهایی شبیه bX-1n3uk8 مواجه شدم که بعد از مطرح کردن اونها به انواع روش ها و حتی در Help Group بلاگر هیچ گونه پاسخی نگرفتم . و اگر خودتون به این آدرس مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که تعداد بسیار زیادی از مشکل ها بی پاسخ مونده . این رو مقایسه کنید با ساپورت یا انجمن وردپرس ، به 10 دقیقه نمی کشه که یکی میاد مشکل رو حل می کنه .

11 دیدگاه »

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

  1. آخرش پاشیم بیایم روی ورد پرس یا نه؟
    من مدتهاست که هاست و دامینم رو هم آماده کردم.
    یه مطلب بهم لینک بده که فرق دات کام و غیر دات کامش رو مطالعه کنم و پیشنهاد خودت رو هم برای شروع روی یکی از اینها می خوام بدونم.
    من حتا بعد از نصب افزونه فارسی که در سایت وردپرس فارسی ارائه شده بود باز هم با بخشی از امکانات فارسی و در هم رفتگی های استایل ها مشکل داشتم. شما چطور؟
    آقا یا خانم لطفا راهنمایی کنید که بعد از ان سال بلاگینگ در سرویسهای مختلف بالاخره بیایم روی ورد پرس یا نه؟ همون دو نقطه دی معروف.

  2. خوب قطعا من به شما وردپرس رو پیشنهاد می کنم . که بچه های ورد پرس فارسی خیلی دارن روش زحمت می کشن و نسخه جدیدش در حال ترجمست .
    فرقش با وردپرس . کام رو احساس می کنم به خاطر این متوجه نشده که فارسی نوشتم منظور من WordPress.com بود و این یه سایته که وبلاگ مجانی و غیر مجانی می ده بر اساس وردپرس .
    شما که هاست و دمین داری حتما از وردپرس استفاده کن :
    http://wp-persian.com/download

  3. می‌بینم که دوباره وردپرسی شدی😉

  4. @علی ایرانی
    آقا جونم به خط افتاده بود با اون پست قبلی.
    یه ماشین پارک کرده بود اینجا منتظر بود برم بیرون تا ترورم کنه .
    خوب جدا از شوخی آره فعلا برگشتم چون جای بهتری سراغ ندارم بلاگر با فارسی خیلی مشکل داره .

  5. منبع خوبی برای بلاگره :
    http://pthemes.blogspot.com/

  6. @نوید
    آره اما من چند تا از پوسته های فارسی شدش رو تست کردم و مشکل داشتند🙂

  7. مشکل از خوده تو ! هیچ کدوم از حرف هات رو قبول ندارم و به شدت رد میکنم مگر یک یا دوتا شو ، لطفا الکی بلاگر ور تخریب نکن ، شما دارید بر خلاف واقع ذهنیت بدی رو در بین کاربران ایجاد میکند

  8. @زیر خط IT
    مشکل من کجاست؟
    من آزادم و روی چیزی تعصب ندارم و نظرم رو می گم اگه ایرادی می گیری همینجوری کلی نگو و مثل من دلیل بیار من هم اگه منطقی باشی قبول می کنم . به هر حال تو هم می تونی هر حرفی رو واسه خودت رد یا قبول کنی . من هدفم تخریب جایی نیست و قبل از اینکه بلاگر رو امتحان کنم این صحبت ها رو نکردم . اول امتحان کردم بعد این ها رو نوشتم.

  9. در کل چبز نوپیه که اینقدر طرفدار داره دیگه !

  10. […] آمار مانند تعداد افراد آن لاین و محل آنان ، دانست . و مزایای آن را می توان این گونه شمرد. ۱/ظاهر ساده و Userfriendly در […]

  11. […] آمار مانند تعداد افراد آن لاین و محل آنان ، دانست . و مزایای آن را می توان این گونه شمرد. ۱/ظاهر ساده و Userfriendly در […]


پاسخی بگذارید

وب‌نوشت روی وردپرس.کام.
Entries و دیدگاه‌ها feeds.

